Jak dotrzeć do klientów biznesowych?

klient biznesowy

Potencjalny klient to każda osoba, która w jakiś sposób wykazuje zainteresowanie produktem lub usługą danej firmy. Potencjalni klienci zwykle kontaktują się z firmą lub organizacją po nawiązaniu kontaktu (podając dane osobowe w celu uzyskania oferty, okresu próbnego lub subskrypcji)… zamiast przypadkowego, zimnego telefonu (cold calling) od kogoś, kto pozyskał ich dane kontaktowe.

Załóżmy, że wypełniasz ankietę online, aby dowiedzieć się więcej o tym, jak dbać o swój samochód. Mniej więcej dzień później otrzymasz wiadomość e-mail od firmy motoryzacyjnej, która utworzyła ankietę, w jaki sposób mogą pomóc Ci zadbać o Twój samochód. Ten proces byłby znacznie mniej inwazyjny niż gdyby zadzwonili do ciebie niespodziewanie, nie wiedząc, czy w ogóle zależy ci na konserwacji samochodu, prawda? Z perspektywy biznesowej informacje, które firma motoryzacyjna gromadzi o Tobie na podstawie odpowiedzi w ankietach, pomagają im spersonalizować tę komunikację otwierającą, aby rozwiązać istniejące problemy – i nie tracić czasu na dzwonienie do potencjalnych klientów, którzy wcale nie są zainteresowani usługami motoryzacyjnymi.

Sprecyzowana grupa odbiorców

To właśnie dokładnie sprecyzowana grupa odbiorców jest kluczem do sukcesu podczas generowania leadów sprzedażowych. Dokładna analiza potencjalnego klienta oraz określenie jego potrzeb to kluczowy element idealnej strategii. Przy jej ustalaniu powinniśmy skupić się na następujących pytaniach:

  1. Kim jest nasz klient – płeć, wiek, pochodzenie itp.
  2. Jakie ma potrzeby – z jakimi problemami się zmaga.
  3. Jak możemy mu pomóc – w jaki sposób nasz produkt bądź usługa może rozwiązać jego problem.

Znając odpowiedzi na powyższe pytania, jesteśmy w stanie wyodrębnić wąską grupę najbardziej odpowiadających nam klientów, którzy z dużym prawdopodobieństwem będą zainteresowani naszą ofertą.

Dowiedz się jak działają agencje marketingowe i na czym polega pozyskiwanie klientów B2B na interimsales.pl. Znajdziesz tam dokładny opis działania agencji specjalizującej się w generowaniu leadów sprzedażowych.

Bądź pierwszy, który skomentuje ten wpis!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.


*