Dieta, czyli 90% sukcesu na siłowni

Trening na siłowni wymaga zrównoważonego żywienia się. Bez tego osiągnięcie udanych rezultatów nie bezie w praktyce możliwe i skuteczne. Dlatego tez starajmy się racjonalnie podchodzić do kwestii żywienia i zwracajmy uwagę na najważniejsze elementy naszej diety. Nie jest to trudne – w sieci oraz czasopismach branżowych dostępnych jest cała masa informacji na temat zrównoważonego żywienia – zarówno w okresie redukcji, jak i w trakcie budowania masy lub rzeźbienia sylwetki.

Dieta na siłowni to nie tylko mięso!

Pamiętajcie o tym wszyscy. Powszechnie ludzie traktują dietę na siłowni, jako rozwiązanie służące jedynie budowaniu masy. W takim przekonaniu osoby te decydują się na spożywanie dużych ilości mięsa, w połączeniu z nabiałem, jajkami oraz innymi produktami wysokobiałkowymi. Nie jest to jednak recepta na zbudowanie masy i przede wszystkim – jest to szkodliwe dla zdrowia.

Oprócz konsekwencji typowych niedoborów witamin i minerałów, które związane są ze spożywaniem mięsa, to jeszcze trzeba zwrócić uwagę na cholesterol oraz składniki konserwujące występujące w mięsie. Mięso należy do wyjątkowo aterogennych pokarmów, co nie jest korzystne dla naszego zdrowia. Oznacza to mniej więcej tyle, iż istotnie podnosi ono ryzyko chorób serca, chorób naczyniowych oraz udaru mózgu. Jest to poważna rzecz i nawet ostry trening izometryczny – czyli np. związany z ćwiczeniami na siłowni nie zredukuje tego ryzyka.

Dodatkowym czynnikiem związanym z nadmiernym spożywaniem mięsa w trakcie treningów jest bez wątpienia również to, iż doprowadzać ono może do powstawania zaburzeń witaminowych oraz podnosi istotnie ryzyko wystąpienia choroby nowotworowej.

Jak się mądrze żywic na siłowni?

Przede wszystkim – balans. Trzeba zachować równowagę. Rozsądne spożywanie produktów pełnoziarnistych – kaszy, otrębów oraz dostarczanie organizmowi pięciu porcji warzyw i owoców dziennie powinno stanowić świetne wsparcie dla organizmu. W ten sposób o wiele lepiej wbudujemy dostarczane białko i będziemy zwyczajnie się lepiej czuć.

Bądź pierwszy, który skomentuje ten wpis!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.


*